Tervetuloa! Kirjaudu Luo uusi käyttäjätili

Lisäasetukset

Just tuollainen se on...

September 04, 2011 19:31
Kopsaan suoraan omasta Facestani: Taitaa tämä ylipaino (ja se, että läski on keskittynyt niin tietylle alueelle) painaa jo jotain isoja verisuonia, jonka seurauksena käy näin =P Raskaana ollessa joskus oli nimittäin puutumista. Pitäisi laihtua - saada kortisoni ja muut lääkkeet puish, kilpirauhasen arvot kuntoon ja ennen kaikkea liikuntamäärä siihen, mitä on parhaillaan ollut... (Tai oikeasti ees jonkinlainen liikuntamäärä kasaan!)

Painosta: Mulla tuli ennen yleensä 10.000 askelta askelmittarin mukaan ihan ilman lenkkejä tms. - sen lisäksi "varsinainen liikunta" ja ennen juoksin koiran kanssa yms. Kun sairaus puhkesi, kuopuksen ollessa vauva, painoin vain 38 kiloa, sitä en kaipaa. Nyt kuitenkin painoa on todella paljon liikaa, alkoi nousemaan kilpirauhasen vajaatoiminnan, kortisonin ja kahden muun lihottavan lääkkeen aikaansaannoksina. Ruokavalio on aikasen rajallinen monien sairauksien vuoksi ja ravitsemusterapeutti huomasi, että en saa tarpeeksi kaloreita, mikä tuntuu hullulle kun katsoo peiliin... Minulla painoa kerrytti liikunnan poisjäänti enemmänkuin ruokavalio: olen välillä käytännössä liikuntakyvytön, mutta toisaalta liikunta on se paras lääke kipuihin. Hirveä kierre tämä - jos ei jasa ja pysty liikkumaan, sairastuu ja kun kipeytyy, ei PYSTY liikkumaan. Minulla paino hyppii nestekertymien yms. takia kilokaupalla jo yhden päivän sisällä, ei siis mene, kuten terveenä ollessa.

Eli taitaa tämän puutumisen aiheuttaa valtava vatsani tongue sticking out smiley Ihmetyttää vaan, kun tänään on alkanut oireilemaan näin: koko ajan pitää käydän vähän väliä lenkkiä ja on päivän ollut turta ja tunnoton, jopa lenkillä.
Otsikko Kirjoittaja Lähetetty

Samat asiat taas kahdelle palstalle, toivon, että josko joku vastaisi näin - siis että oisko jollakulla kokemusta?.. :

tuuliatar September 04, 2011 18:08

Mulla jalka petti

Leinikki September 04, 2011 19:07

Just tuollainen se on...

tuuliatar September 04, 2011 19:31

no pläski

mies (ev) September 04, 2011 18:24

Mut eiks se...

tuuliatar September 04, 2011 19:36



Kirjoittaja:

Sähköposti:


Otsikko:


viesti: