Tervetuloa! Kirjaudu Luo uusi käyttäjätili

Lisäasetukset

Kiittismiling smiley Joo, enpä tiedä tämän 49-vuotiaan taustaa, mutta>

Sinjemaarit
August 22, 2011 09:10
toisaalta ymmärrän, että jso ei miestä oo vaan löytynyt ja lapsen haluaa, niin sen viimesenkin oljenkorjen haluaa käyttää ja varmasti tietää faktat. Toisaalta, kun jos ei ole aikasempia raskauksia, niin raskaudelle on paremmat mahdollsiuudet, kun sillä, joilla niitä on ollut plus keskenmenoja, koska kohtu on jo osittain rasittunut.

Ikä juttuun en osaa sanoa sen enempää...onhan noita monia 47- vuotiaita, jotka on saanut vauvan, niin pari vuuotta siihen lisää, tuskin enää tuntuu missään. Onhan sitä toki vanha, mutta lapsen kannalta ajateltuna, en välttämättä pitäisi omaa äitiäni "vanhana käppänänä", vaan rohkeana naisena, joka on antanut minulle elämän. 20 vuotias jo sen ymmärtää, teini ei ehkä niinkään, mutta jos on "nuorekas" äiti, niin haitanneko tuo mitään. Minä oon suoraan sanottuna nähnyt tosi paljon ihan mummomaisia äitejä, eli pitänyt niitä pikkulapsen mummona, kunnes tajunnutkin, että ovat niiden äitejä ja ikää niillä just sellanen 35-40v. Moni 49v voi olla paljon nuorekkaamman näköinen kun esim 35-vuotias, eli ulkonäöllisesti tuskin ihan sama, onko sen 49 vai ei. Terveys musta on kaiken a ja o ja siihen ei voida vaikuttaa, joku kuolee nuorena äitinä ja joku elää 100 vuotiaaksi, oli sitten tehnyt lapsia 20 vuotiaana tai 50 vuotiaana. Mä itse vähän karsastan tätä hämmenystä, kun monet pitävät itseään jo 30-35 vuotiaana liian vanhoina tulemaan äidiksi. Hedälmällisyys laskee kyllä, mutta kyllä musta tuo järki taas kasvaa sitäkin enemmän ja vanhempana on aina viisaampi, joten ei huono ajatus tulla myöskään äidiksi, jos vaan jaksaa. Mutta jokainen tyylillään. Kuka jaksaa ja mitä ja kuinka monta lasta jne.

Nuorenahan se kuitenkin kannattaa ne lapset tehdä. Silloin on vähemmän riskejä. Mutta niinkus snaottu, ei se aina niinkään ole. Joku voi sairastella koko nuoruutensa ja vasta 40 vuotiaana voi lääkäri sanoa, että nyt olet terve yrittämään lasta. Meitä on niin moneen junaan.

Mä oon nyt aika paljon ollut eri palstoilla ( en siis vain täälläwinking smiley ja tullut huomaamaan, että elämä ei ole niin itsestäänselvyyttä.
Koskettavimmat tarinat oli naisesta, joka sanoi, että ei voi saada toista lasta, koska tuli kohtusyöpä ja kohtu otettiin pois. Toinen äiti vastasi, että sinulla on aika hyvin asiat, sillä hän odottaa lasta rv 14, ensimmäistä ja nyt kohdussa on niin paha syöpä, että todennäkösesti raskaus joudutaan keskyttämään ja kohtu poistamaan ja hän ei saa sitä ensimmäistäkään lasta ja on vasta 25-vuotias. Nää jutut panee miettimään, miettimään sitä, että milloin on liian vanha saamaan laspen? Milloin voi sanoa jollekin, että olet liian vanha äidiksi? Ei milloinkaan! Mietin omaa elämääni ja sitä, kuinka minulla on 7 lasta ja kuinka moni ei ole saanut sitä ensimmäistäkään, eikä saakaan, vaikka kovasti haluaisi ja olisi halunnut suurperheenkin. Ja nytkö itkisin ja rypeisin , kun en saa toivottua plussaa? Vaikka jokainen elää omaa ellämää ja saa surra omille vastoinkäymisille, niin silti, nää toisten kokemukset pistää miettimään, että kuinka onnekas itse on ollut ja voi kun siitä onnesta saisi antaa jollekin ees pienen mahdollisuuden. Mä toivon, että kirjallani olisin saanut mahdollisuuden antaa sen oman osuuteni onnesta jollekin, sen mahdollisuuden, että toivoa on ja lääkityskin voi löytyä, että joku voisi herätä tajuamaan, että itsellä voi olla samanlainen syy keskenmenoihin ja saa sitten lapsen. Siksi mä kirjoitin kirjan, juuri siksi, että saisi sen vaikka 50-vuotiaana, kunhan saisi kokea äitiyden , jos siihen on mahdollisuussmiling smiley Ja multahan voi kirjan tilata edulliseen hintaan jos haluaa edelleen, aina löytyy varastosta nimmarilla varustettunawinking smiley Postia voi laittaa os smaarit@msn.com....aika kiva joululahja jollekin, vaikka itse kehunkineye popping smiley

mut siis joo, ää ei ollut mikään ns. vastaus andrea sun tohon vanhana kuumeilemiseen, koska totuushan on just se, että plussajuna on ehkäpä mennyt tai kovaa kyytiä menemässä jo 49 vuotiaan elämässä, mutta tuli vaan mieleen tällänen omakohtainen juttu, että itse en silti pidä vielä 49-vuotiasta vanhana. Ja tähän voisin lainata omaa lausahdusta, kun naapurin täti kysyi multa pienenä, että kuinkas vanha sinä olet, niin vastasin siihen, että en minä vanha ole, mutta äiti se on vanha! Ja joo, mun äiti oli silloin noin 35-vuotiaswinking smiley
Otsikko Kirjoittaja Lähetetty

Apuuvaaaa! Nyt on mammamummolla tuskaa>

Sinjemaarit August 21, 2011 16:23

thumbs upsmiling bouncing smiley (ev)

Lily August 22, 2011 09:00

Peukutusta kaipaankin, kiitosgrinning smiley (ev)

Sinjemaarit August 22, 2011 09:43

Onnea kovasti bongatusta oviksesta ;=) (ev)

Elli&Keiju August 22, 2011 07:23

Kiitos, tämä olla hyvin hyvin mieleinen bongauswinking smiley (ev)

Sinjemaarit August 22, 2011 09:42

- (ev)

Varena August 21, 2011 16:38

No, jos nyt ois munasolu sellanen oikein laatuyksilö ja >

Sinjemaarit August 21, 2011 17:22

thumbs up sinne winking smiley ja kyllä mä sanloisin, että juna on mennyt jo, jos 49 vuotiaana herää kuumeilemaan ENSIMMÄISTÄ eye popping smiley

Andrea August 21, 2011 21:42

Kiittismiling smiley Joo, enpä tiedä tämän 49-vuotiaan taustaa, mutta>

Sinjemaarit August 22, 2011 09:10

*kops* tuota viimesitä lausahdusta grinning smiley

Andrea August 22, 2011 10:12

Niinpä ja kuka tuntee itseänsä vanhaksi ja kuka ei>

Sinjemaarit August 22, 2011 17:13

Ja kiitosgrinning smiley>

Sinjemaarit August 21, 2011 17:49



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tälle foorumille.

Kirjaudu