Tervetuloa! Kirjaudu Luo uusi käyttäjätili

Lisäasetukset

Liikkumisesta - jokohan on syytä huolestua...?

April 15, 2012 11:19
Iikkuhan on nyt 10 kk eikä konttaa eikä nouse itse istumaan. Eikä ryömi, vaan kierii. Osaa kyllä istua tukevasti ja korjata asentoa jos horjahtaa, mutta ei nouse itse istumaan. Konttaamisen suhteen ei osaa edes olla polvillaan konttausasennossa. Ilmeisesti tuo kieriminen on hänen mielestään ihan hyvä ja riittävä tapa liikkua, koska sillä tavalla etenee ihan suunnitelmallisesti. Mehän oltiin fysioterapeutilla sillon 8 kk iässä kun tuo ei osannut istua eikö ryömiä, ja ft sanoi että ryömimisen suhteen ei hätää, istuminen on tärkeämpää. Ja sillä reissulla oppikin sitten istumaan. Mutta edelleenkään ei itse nouse istuma-asentoon. Jonkun verran kiskoo itseään ylöspäin esim. puukoria vasten, mutta lähinnä yläkroppaa. Ja sitten kyllä seisoo tukea vasten kun nostetaan, tosin varpaillaan vielä herkästi. Eikä osaa yhtään siirtää jalkojaan seisoessaan. Käsiään kyllä käyttää näppärästi ja esim. pinsettiote tuli ajallaan. Mua alkaa jo huolestuttaa, ehkä pitäisi soittaa neuvolaan ens viikolla, kun meidän th ei onneksi ole mikään hermokimppu.
Otsikko Kirjoittaja Lähetetty

Liikkumisesta - jokohan on syytä huolestua...?

Kassandra April 15, 2012 11:19

Oletko soittanut neuvolaan tai muualle? (ev)

ev April 23, 2012 17:41

Juttelin neuvolantädin kanssa keskiviikkona ja sain ohjeen

Kassandra April 28, 2012 11:48

En osaa sanoa, huolestuisinko,

Aino April 17, 2012 21:38

Varmaan miettisin minäkin, jos olisi omasta lapsesta kysymys, koska äidithän nyt huolehtivat kaikesta. smiling smiley

tiiti April 16, 2012 11:54

En mä nyt pelkää, että tuolla lapsella olisi mitään liikuntavammaa,

Kassandra April 16, 2012 12:39

Ei välttämättä ole syytä kun lapset kehittyvät omaan tahtiinsa. Varmasti olisin

Miumau April 16, 2012 10:59

Ehkä vähän huolestuisin, mutta..

ev April 16, 2012 08:23

Sen ft-käynnin jälkeen tuli tuo tarkoituksellinen kieriminen.

Kassandra April 16, 2012 12:45



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tälle foorumille.

Kirjaudu