JAP
March 30, 2020 10:45
Kaupassa ollessasi:

•Pysy mahdollisimman kaukana muista ihmisistä. Noudata ajatusta, jonka mukaan kaikki muut ovat sairaita. Pysyttele koko ajan vähintään kahden metrin etäisyydellä muista.

•Pese ja puhdista ostoskori ennen ja jälkeen käytön. Aseta ostoskassisi suoraan ostoskoriin, älä laita tuotteita ostoskorin pinnoille.

•Käytä käsineitä ja/tai muovipusseja ottaessasi esineitä hyllyiltä ostoskoriisi. Käsineet voivat saastua koskettamalla mitä tahansa myymälässä olevaa, joten parasta on käyttää mahdollisuuksien mukaan sekä käsineitä että kertakäyttöistä muovia tuotteita koskettaessasi.

•Vältä koskettamasta mitään kaupassa, ellei se ole tarpeen tai välttämätöntä, ja ole tarkka — ÄLÄ KOSKETA KASVOJASI!

•Ota tavaraa hyllyjen takaosista. Tämä siksi, että hyllyjen takaosien tuotteita on todennäköisesti kosketeltu vähemmän muiden ihmisten toimesta kuin hyllyn etuosassa olevia.

•Välttele kosketusta kassoilla. Käytä itsepalveluvaihtoehtoa ja sähköistä maksua; ne ovat lähtökohtaisesti parempi vaihtoehto kuin perinteinen kassamaksu. Vältä käteistä.

•Pyydä kassahenkilökuntaa käyttämään käsineitä ja/tai käsidesiä tuotteita käsitellessään.

Kotiin saapuminen:

•Kotiin saapuessasi aseta kaikki tuotteet ja tavarat vastaanottoalueelle, jossa ne voivat odottaa 2–3 päivää (ks. edellä).

•Muistutus: pese kätesi saatuasi hommat tehtyä.

•Jos haluat ostaa pilaantuvia ja/tai kiireellisesti tarpeellisia tavaroita, niin pese ne saippualla ja huuhtele huolellisesti ennen kuin käytät niitä ja/tai laitat esimerkiksi jääkaappiin.

•Riisu ulkovaatteesi, pussita ne ja pyykkää ne mahdollisimman pian. Mene itse suihkuun, vaikka olisit koko matkan ajan säilyttänyt vähintään kahden metrin etäisyyden kaikkiin muihin ihmisiin ja/tai et olisi koskettanut mitään pintoja missään.
Otsikko Kirjoittaja Lähetetty

Luulin, et ollaan oltu huolellisia. Katalonian uudet kaupassakäyntiohjeet:

Nuuskamuikkunen March 29, 2020 23:51

Olihan jo viime viikolla se yksi linkki, jonka alta löytyi linkki mm. kaupassakäyntiohjeisiin. Kopioin alle sen osuuden.

JAP March 30, 2020 10:45

Jösses. (ev)

kanttura March 30, 2020 09:22

Kaikki vaatteet, alkkaritkin? Ja missä käsien pesu?? Mä pesen kyllä heti, ennenkuin teen yhtikäs mitään. (ev)

Katri March 30, 2020 08:02

Nyt menee hankalaksi. Mietin, että entä ne ostokset. Jokaiseen niistä on koskettu kaupassa.

Kerttu_ March 30, 2020 07:35

Mun kaveri pyyhkii ostokset desifiontisineella ja sit viela pyyhkii ne saippualioksella.

Nuuskamuikkunen March 30, 2020 09:10

:O (ev)

Kerttu_ March 30, 2020 09:25

Ahdistavaa. Meillä ei siis oo mitään mahdollisuuksia välttyä taudilta, koska mies on kaupassa töissä. (ev)

BubbleBobble March 30, 2020 07:00

Oh, tekee niin hyvää mun pelolleni lukea tämmöisiä sad smiley

JAP_ March 30, 2020 06:33

Näitä,kun lukee, niin todellakin alan hamstraamaan

Jannis March 30, 2020 06:16

Kiinassa samantyyppiset ohjeet. Helpompi olla käymättä kaupassa. Reilu 2vkoa oltu jo ja jatketaan. (ev)

ev March 30, 2020 00:17

Me ollaan käyty 7-10 vrk välein. Mies kävi perjantaina, se ei ole niin huolellinen kuin minä, toivottavasti ei tuonu pöpöä. (ev)

Nuuskamuikkunen March 30, 2020 00:22



Kirjoittaja:

Sähköposti:


Otsikko:


viesti: