Tervetuloa! Kirjaudu Luo uusi käyttäjätili

Lisäasetukset

smiling smiley>

Sinjemaarit
January 29, 2011 12:52
Joo, en epäillytkään, ettekö osaisi guuglettaa, mutta laitoin nyt varmuuden vuoksi. Tietoa tosiaan on, mutta se on vähän hajallaan, mutta noi mitä sanoinkin, niin siinäpä ne on.

jos maalaisjärjellä ajattelee, niin ainahan on niin, että mitä vanhemmaksi tullaan, niin vanhetaansmiling smiley Ja siksi puhutaan 40-vuotiaan riskeistä, koska siinä iässä ne alkaa. 50-vuotiaan riskeistä ei oikeastaan puhuta, koska hyvin harva silloin enää tulee raskaaksi. Ne ongelmat alkavat juuri siinä 40- vuoden tienoilla ja jokainen vuosi siitä eteenpäin on jo todella iso juttu, koska se vaihdevuodet lähestyy, vaihdevuosia ennen ei enää niin helposti tule raskaaksi ja jos tuleekin, niin keskenmenot on suuremmat, just niiden munasolu ruppanoiden vuoksi. Mistä voi kans päätellä, että hedelmällinen ikä alkaa olla takana päin, on sekin, että kuukautiskierto muuttuu. Yleensä voi olla havaittavissa 3 päivän putoaminen kierrosta. Mullahan on ollut ainakin 10 vuotta kuuakutiskierto sellasta 26-27. Nuorempana oli 28.Nyt se on 24-25, eli selvää pudotusta on tapahtunut, mikä kertoo jo jotain. Raskaaksi kyllä tullaa aika hyvin "vielä", mutta keskenmenot on kyllä mahdollisia. Siksipä nyt hiukan katselenkin, että miten seuraava raskaus etenee ( josa raskaudun), jos sekin mene kesken ennen 12 viikkoa, on hyvä syy uskoa, että mulla alkaa ikä tehdä vaikutukset munasoluihin, vaikka muuten tuntisinkin olevani terve.

Toki tietysti mietityttää, että enemmän on riskejä saada sairas lapsi.....että siinä mielessä ne riskit kasvavat joka vuosi. Sit jso tulee raskaaksi vaikka 48-vuotiaana, niin varmasti voi kaikki mennä hyvin, mutta riskit on silloin suuremmat, että ei mene hyvin. Kroppa ei vaan enää kanna lasta niin hyvin, kun tosiaan me vanhetaan myös sisältä päin. Miten sitä sanotaankin, että syö Beceliä ja katso mikä on sydämesi todellinen ikäsmiling smiley

Mut joo, sä oot ihan hyvässä iässä kuumeilemaanwinking smiley Mäkin koen vielä 40-vuotiaana olevani just ja just valmis vielä yhteen. Uskon, että kroppani sisältä ja ulkoa antaa vielä hyvät mahdollisuudet yhteen vauvaan. Hyvin monet tekee viimesen vauvan siinä 39- vuotiaana ja mä en 40-vuotiaana koe olevani paljon vanhempi kun 39-vuotias ja sitä paisti mä olen tosi terve viel kaikenlisäski ja normipainonen, en tupakoi, en käytä alkoholia paljon ollenkaan, liikun paljon, olen energinen, positiivinen, en käytä lääkkeitä, kohtu on hyvässä kunnossa, kuukautiskierto säännöllinen. Kaikki oikein hyvinsmiling smiley

ja tohon energisyyteen, niin nyt mä lähden 8todennäkösesti) vielä iltatöihinwinking smiley Puolen vuoden työ...mulla on suuri halu ja into myös tehdä "töitä"smiling smiley Mulla on aika paljon suunnitelmia tulevaisuuden varalle ja mä luulen, että en haluakaan alkaa pph:sismiling smiley Mulla on suunnitelmia ihan muihin hommiinwinking smileyLiippaa kyllä lähihoitajan ammattia, mutta on kaikkea muuta kun sairaala-kotihoito-lapsenhoitoalasmiling smiley Oikeastaan just nää työkuviotkin on saanut mun vauvakuumetta vähän alemmaksi, koska mä haluisin toisaalta rientää jo nyt töihin kokopäivähommiin, mutta maltti on nyt valttia ja nää työt kyllä oottaa mua, vaikka oisin kotona vielä vuosia ja aijonkin olla, mutta nyt hiukan " opiekelen" tässä sivussa jo tulevaisuuden varassa. Täytyy sanoa, että oon ihan hirveen innoissanismiling smiley Mutta nyt vauvakuumeillaan, ei vielä hötkyillä<3
Otsikko Kirjoittaja Lähetetty

Ihan uutta ja kummallista

Ihan uus January 28, 2011 07:47

Mä olen jotenkin tuudittautunut

Tuhkimo January 28, 2011 21:59

No mitä minä täällä teen? grinning smiley

Ville Vallaton January 30, 2011 15:12

Voi meitä! =D (ev)

Tuhkimo January 31, 2011 10:47

smiling smiley Kuumeilet, sitä sä täällä teetsmiling smiley>

Sinjemaarit January 29, 2011 13:02

Juu näin kai. En vain usko että

Tuhkimo January 31, 2011 10:48

* ottaa pois ekasta lauseesta tuon " vielä" sanan ja muutenkin korjailee tektiägrinning smiley* (ev)

Sinjemaarit January 29, 2011 13:09

Ihan samoilla sanoilla voisin sanoa.

Salassa vielä January 28, 2011 09:11

Kiva kuulla muiltakin samanlaisia ajatuksia smiling smiley

Ihan uus January 28, 2011 10:08

Tervetuloa rohkeasti tänne>

Sinjemaarit January 28, 2011 08:14

smiling smiley

Ihan uus January 28, 2011 08:29

No>

Sinjemaarit January 28, 2011 17:32

Ja kyl mä sen sanoisin>

Sinjemaarit January 28, 2011 18:12

Kiitos Sinjemaarit

Ihan uus January 28, 2011 19:02

smiling smiley>

Sinjemaarit January 29, 2011 12:52



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tälle foorumille.

Kirjaudu