Tervetuloa! Kirjaudu Luo uusi käyttäjätili

Lisäasetukset

Mä en myöskään ehkä ole kaikkein paras antamaan ohjeita, kun

January 13, 2012 20:50
keittelen ruoat periaatteella mitä kaapista löytyy smiling smiley. Ja lisäksi olen melko laiska kokeilemaan vauvan kanssa uusia makuja, kun kuitenkin imetän vielä ja se on loppujen lopuksi ainakin meidän tytölle (8kk) se pääasiallinen ruoka - vaikka kiinteitä tarjotaankin viidellä aterialla.

Mä teen mieluiten tuoreista vihanneksista ruoat niin hemapaa ei käytetä Liha/kala ei vielä ole kuvioissa mukana, mutta jos olisi niin tekisin kyllä jostain muusta kuin jauhelihasta, kun tarpeeksi pitkään keittää niin kyllä sen saa soseutettua. Meillä on melkein aina toisena lämpimänä ruokana risotto/ohratto/pata, jota teen aina ison satsin kerralla ja pakastan sopivissa annoksissa (silikoniset muffinssivuoat on kuin tehty tähän tarkoitukseen), eli ehkä se sun resepti oli tehty isoksi juuri pakastusta ajatellen, ettei tarvii joka päivä kokata? Ja hemapa ja jauheliha on niissä resepteissä mukana helppouden ja hyvän saatavuuden takia? Muuta selitystä en kyllä keksi smiling smiley.

Välipalasta - meillä se on yleensä banaani. Muita mitä ollaan tarjottu on höyrytetty omena/ päärynä/mango ihan haarukalla muussattuna lautaselle. Marjat ei jostain syystä oikein uppoa vauvalle. Ollaan annettu myös leipää, maissinaksuja, viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja, paprikaa, kurkkua, porkkanaa... mutta se banaani vain maistuu vauvasta parhaalta. Avokadoakin voisi antaa, välipalaksi tai miksei lounaaksikin.
Otsikko Kirjoittaja Lähetetty

Itsetehdyt vauvaruoat

Kassandra January 13, 2012 18:37

no en oo kans hemapaa käyttäny

vanuli January 14, 2012 08:08

Kuulostaa hirvityskirjalta. :/

Unita January 13, 2012 23:45

Annoin kirjalle vielä toisen mahdollisuuden ja tein tänään

Kassandra January 15, 2012 17:58

Mä en myöskään ehkä ole kaikkein paras antamaan ohjeita, kun

Aino January 13, 2012 20:50

eos, minä kun en yleensäkään kato kirjasta mitään ohjeita.

tiiti January 13, 2012 19:28



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tälle foorumille.

Kirjaudu