Tervetuloa! Kirjaudu Luo uusi käyttäjätili

Lisäasetukset

Onko teillä muilla raskauden aikana rytmihäiriöitä?

November 03, 2010 11:02
Mulla oli kakkosen odotusaikana ihan muutamia kertoja, kolmosta odottaessa vaikka kuinka ja muitakin rintatuntemuksia, mutta sillon ne johtu siitä sydänlääkkeestä (digoksiinista) jota söin tosi suurina annoksina vauvan rytmihäiriöiden takia. Nelosta odottaessa rytmäreitä oli myös aika paljon ja sillon niitä tutkittiinkin jonkin verran, otettiin useampi ekg ja ultrattiin sydän, mutta eipä niissä mitään häikkää ollu niin lääkäri arveli mulla olevan vaan ekstroja, jotka tuntuu just sellasina muljahduksina rinnassa. Nyt tässä raskaudessa rytmihäiriöitä on ollu vielä enemmän. Päivisin en oo montaa kertaa huomannu, mut iltaa kohti, kun alkaa olemaan väsyneempi niitä alkaa tuntua ja kun menee sänkyyn niin niitä on tosi paljon ja siks hankala nukahtaa. Oon huomannu et vasemmalla kyljellä ollessa niitä tulee eniten, selälläänkin jonkin verran ja oikealla kyjlellä ollessa vähiten. Ne on niin kurjan tuntusia, kun ensin tuntuu kamala muljahdus ja sit ihan kun jäis lyönti välistä. Sit kun niitä alkaa kuulostelemaan niin tietty tuntuu entistä pahemmalta. Eilen illalla ihan jo säikähdin, kun joka 5.-10. lyönti oli sellanen muljahdus. Pitää tästä mainita neuvolassa tai soitella jo aiemminkin, jos näin pahana jatkuu, mutta turhaahan se on, kun ei tällasia vaarattomia ekstroja aleta raskaana ollessa lääkitsemään tai niin ainakin se lääkäri mulle sillon nelosta odottaessa sano.

Niin ja vielä, onko jollain tietoa et jos eteislisälyönnit tuntuu tollasina muljahduksina niin millasina sit tuntuu kammiolisälyönnit? Onko ne saman tuntusia? Kun mietin, et onhan nää varmasti mulla eteislisälyöntejä, eikä niitä asteen verran vaarallisempia kammioperäsiä. Eihän ne kammioperäsetkään yksittäisinä vaarallisia ole ja niitä on sillointällöin meillä kaikilla, mutta jos niitä on enemmän siin siihenhän liittyy kohonnut sydänpysähdyksen riski.



Kotiäitee
Poijjat -03, -04, -06, -07 ja Neitikkä -09
Ylläripyllärin la 24.6.2011

Otsikko Kirjoittaja Lähetetty

Onko teillä muilla raskauden aikana rytmihäiriöitä?

eewokki November 03, 2010 11:02

Ei oo totta, olin tulossa juuri kirjoittamaan samasta aiheesta :O

Kassandra 6+2 November 03, 2010 12:08

No olipa sattuma smiling smiley

eewokki November 03, 2010 13:08

mulla tule enoita ilman raskauttakin

Andrea November 03, 2010 12:03

On

eewokki November 03, 2010 12:34

siitä on jo jokunen vuosi aikaa

Andrea November 03, 2010 13:18

Mulla oli tässä raskaudessa joskus puolivälin tienoilla todella paljon noita muljahduksia.

Aurora November 03, 2010 11:41

Meillä

eewokki November 03, 2010 12:27



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tälle foorumille.

Kirjaudu