Tervetuloa! Kirjaudu Luo uusi käyttäjätili

Lisäasetukset

Mä en osaa päättää kestoillaanko meillä vai ei. Auttakaas mua vähän tässä pohdinnassa.

Aurora 35+5
October 21, 2010 11:05
Mä jossain vaiheessa jo päätin, että meillä ei nyt tällä "kolmannella kierroksella" aleta kestoilla, kun mitään vauvatarvikkeita, eikä siis näin ollen myöskään kestovaippoja ole enää säilössä. Päätin, että käytetään niitä kertakäyttöisiä maissivaippoja, mitkä luulin ekologisiksi. Nyt kuitenkin kuulin, että niiden valmistus on kaikkea muuta kuin ekologista ja aloin miettiä, pitäisikö mun kuitenkin jaksaa alkaa metsästää kestovaippoja. Siinä vaan mättää se, että olin ajatelut, että sitä pyykinpesua ei nyt tarvitsisi jaksaa siinä määrin, mitä sitä kestoilusta tulee (jos vauva suostuu ylipäätään pissimään vaippoihin). Kolmessa lapsessa varmasti riittää muutenkin hommaa. Oli ihana ajatus päästää itsensä vähän vähemmällä. Lisäksi mä olen aika niuho noiden kestojenkin suhteen. En huoli vauvan iholle mitään fleecejä, ne kun tuntuvat omallakin iholla inhottavilta. Mä haluaisin, jos siis kestovaippoja käytettäisiin, että materiaalit olisivat luonnonkuituja, mielellään kokonaan, mutta vähimmisvaatimuksena ihoa vasten tulevat. Villahousut ja sideharsot ovat kyllä maailman paras ratkaisu niin taloudellisessa kuin ekologisessakin mielessä, mutta mun vauvat eivät ole tykänneet pissiä vaippoihin ylipäätään, ja villavaippasysteemin purkaminen ja uudestaan kasaaminen pissattamisen takia ei välttämättä ole kovin helppoa noin pidemmän päälle. Viimeksi jaksoin sitä 5 kk. Tuona aikana vauva ei juurikaan vaippaan pissinyt, mutta potalle sai nostaa sitäkin useammin. Lopulta väsyin touhuun ja "siedätin" vauvan pikkuhiljaa vaippoihin. Ei ehkä kovin fiksua sekään.

Nyt ajattelin, että jos löytäisin luomuna muutaman hyvän ja helpon kestovaipan, niin voisin ehkä kokeilla, mutta en oikein ole vielä löytänyt sopivaa. Joku tarrallinen all-in-one tai sisä- ja kuorivaippasysteemi. Osaisittekohan te suositella mulle jotain? Tai sitten vaan suosiolla käytetään kertakäyttöisiä vaippoja, mikä ei sekään tunnu kovin hyvältä vaihtoehdolta.

Äh, miten tällaisen asian päättäminen voikin olla näin vaikeeta? Millaisia ajatuksia teillä muilla on? Meinaatteko kestoilla?
Otsikko Kirjoittaja Lähetetty

Mä en osaa päättää kestoillaanko meillä vai ei. Auttakaas mua vähän tässä pohdinnassa.

Aurora 35+5 October 21, 2010 11:05

Jaa-a. Me ollaan kestoiltu enemmän tai vähemmän ahkerasti kolmannen lapsen kanssa,

Aino October 21, 2010 14:10

mä muuten mietin just tätä samaa, että

vanuli October 21, 2010 12:50

Mulla on onneksi Justuksen ajalta vielä

Thaidi October 21, 2010 12:52

Mä olen kestoillut kakkosesta lähtien ja kyllä aion tälläkin kertaa.

Sininen Enkeli October 21, 2010 11:40

Ja eihän sen tarvitse olla joko-tai-vaihtoehto,

Sininen Enkeli October 21, 2010 11:46

En osaa kyllä auttaa. Mun

Thaidi October 21, 2010 11:28

musta ei ole sitten niin mitään apua tuohon pohdintaan

Andrea October 21, 2010 11:26

Kaksi hyvää vaihtoehtoa

ev October 21, 2010 11:26



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tälle foorumille.

Kirjaudu